Také už vám někdo říkal, že díky své nespavosti budete mít aspoň víc času na čtení? Nejspíš neměl ani ponětí o tiché frustraci probdělých nočních hodin ani o naprostém vyčerpání následující den. O tom, že jste už na svoji insomnii vyzkoušeli řadu babských triků, které zabírají jen výjimečně. A o tom, že když ležíte v posteli s otevřenýma očima, máte jenom jedno přání: pořádně se vyspat.

Existuje celá řada druhů nespavosti a s tím také i celá řada jejich příčin. V některých případech je důvod nespavosti zdravotní a pokud se jej máte zbavit, musíte nejprve vyřešit příčiny v pozadí. Důvodem nespavosti mohou být léky, které berete, ale také spánková apnoe, astma nebo problémy se srdcem. 

A potom jsou tu “měkčí” příčiny nespavosti: takové, které se dají vyřešit svépomocí, ale které jsou o to obtížněji identifikovatelné a často prorůstají do spousty dalších oblastí   vašeho života. Zdaleka nejčastěji jde o stres, příčinou ale mohou být i duševní nemoci nebo jednoduše špatné návyky. 

Pokud máte pocit, že vaše insomnie není zdravotního původu, zkuste následující kroky:

  1. Zjistěte, kterých stresorů ve svém životě se můžete zbavit a u kterých to nepůjde. Možná si nabírate příliš mnoho práce, na kterou byste ve skutečnosti nemuseli kývat – možná ale bez vysoce stresující práce neuživíte rodinu. Možná se stýkáte s negativními lidmi, které by bylo zdravější odstřihnout. Možná žijete v místě, ze kterého jste se už dávno toužili odstěhovat...

  2. Pokud nemůžete eliminovat všechny stresory, zaměřte se na péči o sebe. Jezte kvalitní a čerstvé potraviny a hodně cvičte - ani jedno z toho ale nedělejte před spaním. Využijete každou volnou chvilku k tomu, abyste si trochu odpočinuli. Zkroťte svoji lásku ke kofeinu nebo nikotinu. A pokuste se zařídit, aby byl váš každodenní režim co nejpravidelnější.

  3. Zkuste tipy z vědeckého výzkumu. Třeba Robert Sapolsky, vědec s jedním z nejzvučnějších jmen na poli výzkumu stresu, zdůrazňuje, že i u existujících stresorů můžete snížit stresovou reakci v případech, že zvýšíte pocit kontroly (“vím, ze stres přijde, ale mám dost možností, jak se s ním vyrovnat”), předvídatelnosti (“vím, v jakých situacích a jakým způsobem se stres bude projevovat”) a možnosti sdílet svoje pocity s někým dalším.

  4. Zjistěte, jaké další dostupné alternativy by vám mohly vyhovovat. Zkusit můžete třeba terapii, která vám muže pomoci ze změnou dlouhodobě špatných návyků spojených se spaním, nebo  CBD, které podle posledního výzkumu muže přispět ke zdravějšímu spánku.

A to nejdůležitější nakonec - rozhodně nepodlehněte frustraci, pokud svůj problém s nespavostí nevyřešíte hned. Žádná zázračná pilulka neexistuje a možnosti i způsoby řešení jsou individuální. Stačí ale být při řešení aktivní a dříve nebo později se dostaví noc, kdy se i vy probudíte vyspalí do růžova. 

Vše skladem

Na našem eshopu koupíte jen zboží, které je skutečně skladem.

Doprava zdarma

Balíček vám doručíme zdarma při nákupu nad 1900 Kč

Zákaznická podpora

S naším a osobním přístupem. Rádi vám poradíme a navedeme vás ke správnému produktu.